Teknisk hjälp

Teknisk hjälp

Om du har problem med att logga in på våra tjänster eller att signera Tidrapporter och Ansökningar, hittar du hjälp i Vanliga frågor och svar nedan.

Kontakta IT-support

Vill du ha teknisk hjälp, fyll i ditt telefonnummer så ringer IT-SUPPORTEN upp dig.

Vanliga frågor och svar

Om du får felmeddelandet Cookie failure måste du kontrollera inställningarna. Du hittar guider för olika telefoner och enheter nedan.

Klicka på Inställningar på telefonen

Gå till Safari

Kontrollera att:

- Blockera alla Popuppfönster är Avstängd (inte grön)

- Spåra inte mellan webplatser Avstängd (inte grön)

- Blockera alla cookies är Avstängd (inte grön)

När alla tre är avstängda ska det fungera att logga in och signera tidrapporter och ansökningar med Safari.

Starta Chrome

Chrome 1

Klicka på de tre prickarna uppe till höger

Chrome 2

Klicka på Inställningar

Chrome 3

Klicka på Webbplatsinställningar

Chrome 4

Kontrollera att:

- Cookies Tillåts

- Popup och omdirigeringar Tillåts

Chrome 5

När båda står på Tillåts ska det fungera att logga in och signera tidrapporter och ansökningar med Chrome.

 

 

Du måste tillåta popup-fönster och cookies för att Mina sidor ska fungera korrekt.

Så här gör du beroende på vilken webbläsare du använder:

Internet EDGe

  1. Öppna Verktygsfältet (Klicka på de tre prickarna högst upp i högra hörnet på datorskärmen)
  2. Klicka på Inställningar. Nu öppnas en ny flik i webbläsaren.
  3. Klicka på Cookies och webbplatsbehörigheter. Kontrollera att Cookies godkäns och att Popup-fönster och omdirigeringar INTE är Blockerad.
  4. Kontrollera även att Explorer acepterar Cookies genom att klicka på Avancerat (också på Sekretessfliken).

Google Chrome

  1. Öppna Verktygsfältet (Klicka på ikonen med de tre prickarna ovanför varandra högst upp i högra hörnet på datorskärmen)
  2. Klicka på Inställningar. Nu öppnas en ny flik.
  3. Klicka allra längst ned på Integritet och säkerhet. Nu öppnas ett nytt fält i mitten av skärmen.
  4. Klicka på Webbplatsinställningar.
  5. Kontrollera under rubriken Cookies och webbplatsdata, att "Cookies tillåts" är valt.
  6. Kontrollera att under rubriken Popup och omdirigeringar att "Tillåts" är valt.

Mozilla Firefox

  1. Öppna Verktygsfältet (Klicka på ikonen med de tre strecken ovanför varandra högst upp i högra hörnet på datorskärmen)
  2. Klicka på Inställningar. Nu öppnas en ny flik.
  3. Klicka på Sekretess och säkerhet i vänstermenyn.
  4. Kontrollera att "Tillåt kakor och webbplatsdata från webbplatser (rekommenderas)" är valt.
  5. Kontrollera att "Blockera popup-fönster" INTE är förbockad.

Klicka på Rapportera tid.

Alla veckor finns på ett av tre ställen:

  • Jag vill göra klart - här ser du de veckor som du börjat fylla i men som du inte skickat in.
  • Jag vill tidrapportera - här ser du de veckor som du inte har rört.
  • Inskickade tidrapporter - här ser du alla veckor som du har skickat in till oss.

Klicka på symbolen "V" till höger om den vecka som visas som vald. Då visas alla veckor som ligger som påbörjade.

Tidrapportera 3

Om du vill ändra på en redan inskickad tidrapport, gör så här:

  1. Logga in på Mina sidor och klicka på Rapportera tid. I listan Inskickade tidrapporter ligger alla tidrapporter som du har skickat in.
  2. Välj den tidrapport du vill ändra genom att klicka på den och klicka sedan på knappen Ändra. Nu kan du göra de ändringar du vill. Börja med att ta bort den information du fyllt i och fyll sedan på med den nya korrekta informationen.
    När du är klar, signera och skicka in igen.

För att hitta och skriva ut dina utbetalningsspecifikationer, gör så här:

  1. Logga in på mina sidor
  2. Klicka på Utbetalningar i vänstermenyn. Här hittar du en lista med alla dina utbetalningar.
  3. Välj den utbetalning du vill läsa och klicka på den blå länken till höger där det står specifikation. Du får då upp utbetalningsspecifikationen som en PDF.
  4. Du kan nu välja att spara den på din dator eller att skriva ut den. 

OBS. Tänk på att din dator/mobil/surfplatta måste tillåta cookies och popup-fönster för att du ska kunna se PDF-filer i Mina sidor.

Varje gång du loggar in på Mina sidor ställs det automatiskt om till elektroniska tidrapporter och e-post istället för tidrapporter i pappersformat och vanlig papperspost.
Vill du hellre ha dina tidrapporter i pappersformat kan du välja det i Mina sidor. Men tänk på att om du loggar in på Mina sidor igen ställs det åter om till elektroniska tidrapporter och e-post.
Det innebär att om du vill ha papperskort kan du inte använda Mina sidor.

Du måste stänga av Privatsurf när du gör dina ärenden.

Stäng av Privatsurf

Starta Safari och Klicka för att öppna ett nytt fönster. Till vänster om Plustecknet som öppnar det nya fönstret står det Privat.

  • Om Privat står med vit text på svart bakgrund så är Privatsurf avstängt och du behöver inte göra något.
  • Om däremot Privat står med Svart text på Vit bakgrund så är Privatsurf aktiverat. Då måste du klicka på den för att stänga av den.

På grund av en säkerhetsuppdateringen i webbläsaren Google Chrome kan du få meddelandet: "Informationen du är på väg att skicka in är inte säker - Din information blir synlig för andra eftersom webbplatsens anslutning inte är helt säker" när du ska logga in.

Om du klickar på "Skicka ändå" kommer du till startsidan på Mina sidor och kan logga in.

Vår leverantör bedömer att det är säkert men om du inte vill gå vidare, rekommenderar vi att du byter till en annan webbläsare.

Tekniska krav

Mina sidor är anpassad för följande webbläsare:

  • Google Chrome, version 40+
  • Firefox, version 32+
  • Internet Explorer, version 10-11
  • Safari, version 7+