Stäng

Skickar ditt telefonummer.

Tack, vi hör av oss till dig så fort vi kan!

Ett fel uppstod. Vänligen kontakta oss på: 0771-40 30 01.

Telefonnumret får endast bestå av siffror.

Nästa ordinarie utbetalning

20 dec

Sista datum för inlämning av Aktivitets­rapport

14 jan

Mina sidor

Medlemsportalen där du sköter dina ärenden

Välkommen till Mina sidor

På Mina sidor fyller du i och skickar dina tidrapporter, du kan skicka meddelanden direkt till handläggarna, se vilka intyg vi fått från dig, få information om ditt ärende och se dina utbetalningar.

Alla brev och beslut skickar vi till Mina sidor om du inte angett något annat.

Under Mitt konto/Inställningar kan du ange om du vill få ett e-postmeddelande eller ett sms som talar om för dig när du har ett oläst beslut, brev eller meddelande i Mina sidor.

För att logga in på Mina sidor behöver du en e-legitimation eller ett mobilt BankID.

Film: Så här fyller du i tidrapporten

Är det första gången du ska fylla i dina tidrapporter? Eller har du bara funderingar om hur du gör?

Klicka på bilden för att se filmen om hur du fyller i och skickar in dina tidrapporter.

Guide: Vanliga frågor

Här hittar du de vanligaste frågorna om Mina sidor

  1. Varför får jag inte längre papperskort?

    Varje gång du loggar in på Mina sidor ställs det automatiskt om till e-kort och e-mail istället för papperskort och vanlig post.
    Vill du hellre ha dina tidrapporter i pappersformat kan du välja det i Mina sidor. Men tänk på att om du loggar in på Mina sidor igen ställs det åter om till e-kort och e-mail.
    Det innebär att om du vill ha papperskort kan du inte använda Mina sidor.

  2. Måste jag tillåta cookies och popup-fönster?

    Ja, du måste tillåta popup-fönster och cookies för att Mina sidor ska fungera korrekt. Så här gör du beroende på vilken webbläsare du använder:

    Internet Explorer
    Öppna Verktygsfältet (Klicka på kugghjulet högst upp i högra hörnet på datorskärmen)
    Klicka på Internetalternativ. Nu öppnas en ny ruta med flikar högst upp.
    Klicka på Sekretess och kontrollera att Aktivera blockering av popup-fönster inte är markerad.
    Kontrollera även att Explorer acepterar Cookies genom att klicka på Avancerat (också på Sekretessfliken).

    Google Chrome
    Öppna Verktygsfältet (Klicka på ikonen med de tre strecken ovanför varandra högst upp i högra hörnet på datorskärmen)
    Klicka på Inställningar. Nu öppnas en ny flik.
    Klicka allra längst ned på Avancerat. Nu fälls det ut mer information nedåt.
    Klicka på Innehållsinställningar.
    Kontrollera under rubriken Cookies, att "Tillåt att webbplatser sparar och läser cookiedata (rekommenderas)" är valt.
    Kontrollera att under rubriken Popup-fönster, att "Tillåtet" är valt.

    Mozilla Firefox
    Öppna Verktygsfältet (Klicka på ikonen med de tre strecken ovanför varandra högst upp i högra hörnet på datorskärmen)
    Klicka på Inställningar. Nu öppnas en ny flik.
    Klicka på Sekretess och säkerhet i vänstermenyn.
    Kontrollera att "Tillåt kakor och webbplatsdata från webbplatser (rekommenderas)" är valt.
    Kontrollera att "Blockera popup-fönster" INTE är förbockad.

  3. Hur hittar jag och skriver ut utbetalningsspecifikationer?

    För att hitta och skriva ut dina utbetalningsspecifikationer, gör så här:

    Klicka på Utbetalningar i vänstermenyn.
    Här hittar du en lista med alla dina utbetalningar.
    Välj den utbetalning du vill läsa och klicka på den blå länken till höger där det står Specifikation.  Du får då upp utbetalningsspecifikationen som en PDF.

    Du kan nu spara den på din dator eller att skriva ut den.

    OBS. Tänk på att din dator/mobil/surfplatta måste tillåta cookies och popup-fönster för att du ska kunna se PDF-filer i Mina sidor.

  4. Hur ändrar jag en inskickad tidrapport

    Om du vill ändra på en redan inskickad tidrapport, gör så här:

    Logga in på Mina sidor och klicka på Rapportera tid.
    I listan Inskickade tidrapporter ligger alla tidrapporter som du har skickat in.
    Välj den tidrapport du vill ändra genom att klicka på den och klicka sedan på knappen Ändra.
    Nu kan du göra de ändringar du vill. Börja med att ta bort den information du fyllt i och fyll sedan på med den nya korrekta informationen.
    När du är klar, signera och skicka in igen.

  5. Jag får en tom sida när jag använder iPhone

    Du måste tillåta popup-fönster och stänga av Privatsurf när du gör dina ärenden.

    Tillåt popup-fönster:
    Klicka på ikonen Inställningar på telefonen.
    Scrolla ned tills du kommer till Safari.
    Klicka på Safari och kontrollera att knappen "Blockera popup-fönster" inte är aktiverad.
    Är den grön, dra den till vänster så den blir vit.

    Stäng av Privatsurf:
    Starta Safari och Klicka för att öppna ett nytt fönster. Till vänster om Plustecknet som öppnar det nya fönstret står det Privat.
    Om Privat står med vit text på svart bakgrund så är Privatsurf avstängt och du behöver inte göra något.
    Om däremot Privat står med Svart text på Vit bakgrund så är Privatsurf aktiverat. Då måste du klicka på den för att stänga av den.

  6. Jag hittar inte rätt vecka

    Klicka på Rapportera tid. Alla veckor finns på ett av tre ställen:
    Jag vill göra klart - här ser du de veckor som du börjat fylla i men som du inte skickat in.
    Jag vill tidrapportera - här du de veckor som du inte har rört.
    Inskickade tidrapporter - här ser du alla veckor som du har skickat in till oss.

Support

Behöver du hjälp med att logga in eller någon annan teknisk support som gäller Mina sidor, kan du ringa oss på IT-supporten.

Telefon 0771-403001

Det går också bra att maila oss på Mina sidor support under Teknisk support

Tekniska krav

Mina sidor är anpassad för följande webbläsare:

Internet Explorer, version 10-11
Google Chrome, version 40+
Firefox, version 32+
Safari, version 7+

Ladda ned

Skulle du inte ha någon av de webbläsare som vi stödjer så kan du ladda hem dem här:

Ladda hem       Google Chrome             Firefox