Stäng

Skickar ditt telefonummer.

Tack, vi hör av oss till dig så fort vi kan!

Ett fel uppstod. Vänligen kontakta oss på: 0771-40 30 01.

Telefonnumret får endast bestå av siffror.

Nästa ordinarie utbetalning

14 dec

Sista datum för inlämning av Aktivitets­rapport

14 dec

Mina sidor

Den 21 november lanserar vi nya Mina sidor!

Läs mer om vad det innebär nedan

Välkommen till nya Mina sidor

Här fyller du i och skickar dina tidrapporter (kassakort), du kan skicka meddelanden direkt till handläggarna, se vilka intyg vi fått från dig, få information om ditt ärende och se dina utbetalningar.



Alla brev och beslut skickar vi till Mina sidor om du inte angett något annat. Under Mitt konto/Inställningar kan du ange om du vill få ett e-postmeddelande eller ett sms som talar om för dig när du har ett oläst beslut, brev eller meddelande i Mina sidor.
För att logga in på Mina sidor behöver du en e-legitimation eller ett mobilt BankID.

Nya Mina sidor lanseras den 21 november!

Vad är nytt i den nya versionen?

En ny och tydligare design  ger dig en mycket bättre överblick av ditt ärende.

Om du ansöker om ersättning för första gången kommer vi att få uppgifter i realtid från både CSN och Försäkringskassan. Du får själv se vilka uppgifter vi får in och du kommer att ha möjligheten att kommentera dessa.

En ny Att göra-lista kommer att vägleda dig genom din ansökningsprocess och meddelar dig när du har något nytt du behöver göra eller skicka in. Du kommer också att kunna ladda upp både dokument och bilder inne på Mina sidor i stället för att behöva mejla eller skicka dem med posten till oss.

I den nya versionen använder vi smarta frågeflöden som anpassar sig efter just din situation. Du får på en gång tydlig hjälp med vilket underlag just du måste skicka in till oss för att vi ska kunna ta beslut. 

Allt detta är tänkt att korta handläggningstiden så att du ska kunna få  beslut snabbare från oss.

Nu kan du skicka in en vecka i taget

Från och med nu kan du fylla i och signera dina tidrapporter (kassakort) en vecka i taget. Det ger dig större möjlghet att styra över dina utbetalningar. Du kan nu själv bestämma om du ska få din ersättning varje- , varannan- var tredje- eller var fjärde vecka.

Vi förenklar språket

Det är viktigt att det är lätt att förstå informationen från oss. Därför passar vi på att byta ut gamla begrepp som vi vet att folk har haft svårt att förstå. De har helt enkelt inte upplevts som logiska.

Till exempel ersätter vi "Kassakort" med "Tidrapport" och  "Anmälan om arbetslöshet" byts till "Ansökan om ersättning".

Tanken är att de nya begreppen ska vara lättare att förstå då de lite bättre förklarar vad de innebär.

Vad behöver du som medlem göra?

Om du redan använder Mina sidor gör du precis som vanligt när du loggar in med din e-legitimation/BankID i den nya versionen. Men du kan inte gå via en sparad länk, utan måste logga in via vår webbplats första gången.

Första gången du loggar in ges du möjlighet att fylla i en ny ansökan. Har du redan fyllt i en, behöver du givetvis inte göra det igen.

Film: Så här fyller du i tidrapporten (kassakortet)

Är det första gången du ska fylla i dina tidrapporter/kassakort på nätet? Eller har du bara funderingar om hur du gör?

Klicka på bilden för att se filmen om hur du fyller i och skickar in dina tidrapporter/kassakort.

Vanliga frågor

  • Hur loggar jag in på Mina sidor?

    Vanlig dator:
    Klicka på Logga in på Mina sidor.
    Har du ett Bank-ID installerat på din dator loggar du in med det.
    Har du ett Mobilt Bank-ID på din mobiltelefon kan du även använda det för att logga in på en dator.

    Mobiltelefon och surfplatta:
    Klicka på Logga in på Mina sidor.
    Fyll i ditt personnummer med 12 siffror (19ÅÅMMDD-XXXX).
    Klicka på Fortsätt.
    Starta det Mobila Bank-IDt manuellt på din telefon och skriv in din kod.
    Återgå till webbläsaren och utför dina ärenden.

  • Vad är e-legitimation?

    E-legitimationen finns i tre olika varianter:
    Du kan ha din e-legitimation som Mobilt Bank-ID nedladdat på din mobiltelefon.
    Du kan ha din e-legitimation nedladdad som en fil på din dator.
    Du kan ha din e-legitimation på ett kort och till det ha en kortläsare.

  • Hur fungerar Mobilt bank-ID?

    Det absolut enklaste är att använda ett Mobilt bank-ID eftersom du då varken behöver installera något på din mobil eller dator, eller ha extra utrustning som kort och kortläsare.

    Har du inte en e-legitimation eller ett Bank-ID som det även kallas, kan du få det av din bank. Du kan även få en e-legitimation av Telia.

    Läs mer på www.e-legitimation.se

  • Varför kommer jag inte vidare när jag loggar in på Mobilen?

    När du loggar in via en mobiltelefon eller surfplatta använder du det Mobila Bank-IDt som du har installerat.

    Efter att du fyllt i ditt personnummer och klickat på "Fortsätt" i Mina sidor, måste du själv starta det Mobila Bank-IDt manuellt. Du kommer alltså inte automatiskt bli vidarekopplad från Mina sidor till Mobilt Bank-ID.

    När du knappat in din personliga kod i Bank-IDt får du återgå till webbläsaren och Mina sidor igen.

  • Jag hittar inte rätt vecka

    Klicka på Rapportera tid. Alla veckor finns på ett av tre ställen:
    Jag vill göra klart - här ser du de veckor som du börjat fylla i men som du inte skickat in.
    Jag vill tidrapportera - här du de veckor som du inte har rört.
    Inskickade tidrapporter - här ser du alla veckor som du har skickat in till oss.

  • Jag får en tom sida när jag använder iPhone

    Du måste tillåta popup-fönster och stänga av Privatsurf när du gör dina ärenden.

    Tillåt popup-fönster:
    Klicka på ikonen Inställningar på telefonen.
    Scrolla ned tills du kommer till Safari.
    Klicka på Safari och kontrollera att knappen "Blockera popup-fönster" inte är aktiverad.
    Är den grön, dra den till vänster så den blir vit.

    Stäng av Privatsurf:
    Starta Safari och Klicka för att öppna ett nytt fönster. Till vänster om Plustecknet som öppnar det nya fönstret står det Privat.
    Om Privat står med vit text på svart bakgrund så är Privatsurf avstängt och du behöver inte göra något.
    Om däremot Privat står med Svart text på Vit bakgrund så är Privatsurf aktiverat. Då måste du klicka på den för att stänga av den.

  • Hur ändrar jag en inskickad tidrapport/kassakort?

    Om du vill ändra på en redan inskickad tidrapport/kassakort, gör så här:

    Logga in på Mina sidor och klicka på Rapportera tid.
    I listan Inskickade tidrapporter ligger alla tidrapporter/kassakort som du har skickat in.
    Välj den tidrapport du vill ändra genom att klicka på den och klicka sedan på knappen Ändra.
    Nu kan du göra de ändringar du vill. Börja med att ta bort den information du fyllt i och fyll sedan på med den nya korrekta informationen.
    När du är klar, Signera och skicka in igen.

  • Hur hittar jag och skriver ut utbetalningsspecifikationer?

    För att hitta och skriva ut dina utbetalningsspecifikationer, gör så här:

    Klicka på Utbetalningar i vänstermenyn.
    Här hittar du en lista med alla dina utbetalningar.
    Välj den utbetalning du vill läsa och klicka på den blå länken till höger där det står Specifikation.  Du får då upp utbetalningsspecifikationen som en PDF.

    Du kan nu spara den på din dator eller att skriva ut den.

  • Måste jag tillåta popup-fönster?

    Ja, du måste tillåta popup-fönster och cookies för att Mina sidor ska fungera korrekt. Så här gör du beroende på vilken webbläsare du använder:

    Internet Explorer
    Öppna Verktygsfältet (Klicka på kugghjulet högst upp i högra hörnet på datorskärmen)
    Klicka på Internetalternativ. Nu öppnas en ny ruta med flikar högst upp.
    Klicka på Sekretess och kontrollera att Aktivera blockering av popup-fönster inte är markerad.

    Google Chrome
    Öppna Verktygsfältet (Klicka på ikonen med de tre strecken ovanför varandra högst upp i högra hörnet på datorskärmen)
    Klicka på Internetalternativ. Nu öppnas en ny flik.
    Klicka allra längst ned på Visa avancerade inställningar. Nu fälls det ut mer information nedåt.
    Klicka på Innehållsinställningar. Nu öppnas ett nytt fönster.
    Kontrollera under rubriken Cookies, att Tillåt att lokala data sparas är valt.
    Kontrollera att under rubriken Popup-fönster, att Tillåt alla webbplatser att visa popup-fönster är valt.

    Mozilla Firefox
    Öppna Verktygsfältet (Klicka på ikonen med de tre strecken ovanför varandra högst upp i högra hörnet på datorskärmen)
    Klicka på Inställningar. Nu öppnas en ny ruta med flikar högst upp.
    Klicka på Innehåll och kontrollera att Blockera popup-fönster inte är markerad.

  • Varför får jag inte längre papperskort?

    Varje gång du loggar in på Mina sidor ställs det automatiskt om till e-kort och e-mail istället för papperskort och vanlig post.

    Vill du hellre ha dina tidrapporter/kassakort i pappersformat kan du välja det i Mina sidor. Men tänk på att om du loggar in på Mina sidor igen ställs det åter om till e-kort och e-mail.

    Det innebär att om du vill ha papperskort kan du inte använda Mina sidor.

  • Jag har Skyddade personuppgifter, hur får jag en e-legitimation?

    Har du skyddade personuppgifter så kan du vara tvungen att gå till ditt bankkontor för att skaffa en e-legitimation. Om din bank inte ger ut e-legitimation så kan du istället besöka något av Skatteverkets servicekontor som ger ut Skatteverkets ID-kort, som innehåller en e-legitimation.

    Läs mer på Skatteverkets hemsida

Support

Behöver du hjälp med att logga in eller någon annan teknisk support som gäller Mina sidor, kan du ringa oss på IT-supporten.

Telefon 0771-403001

Det går också bra att maila oss på Mina sidor support under Teknisk support

Tekniska krav

Mina sidor är anpassad för följande webbläsare:

Internet Explorer, version 10-11
Google Chrome, version 40+
Firefox, version 32+
Safari, version 7+

Ladda ned

Skulle du inte ha någon av de webbläsare som vi stödjer så kan du ladda hem dem här:

Ladda hem       Google Chrome             Firefox