Stäng

Skickar ditt telefonummer.

Tack, vi hör av oss till dig så fort vi kan!

Ett fel uppstod. Vänligen kontakta oss på: 010-480 35 00.

Telefonnumret får endast bestå av siffror.

Nästa ordinarie utbetalning

28 sep

Sista datum för inlämning av Aktivitets­rapport

14 okt

Mina sidor

Mina sidor är din personliga sida, där du kommer åt det mesta kring din ersättning dygnet runt. 

Det här är Mina sidor

På vår medlemsportal Mina sidor kan du:

• Skicka in dina tidrapporter/kassakort och blanketter
• Se dina tidigare utbetalningar och specifikationer
• Ställa frågor om ditt ärende och din ersättning
• Se alla intyg och blanketter som du skickat in
• Se alla brev som vi har skickat till dig

Planerade driftuppehåll

Vi genomför löpande service på våra IT-system. Det innebär att det kommer att vara begränsad tillgång till Mina sidor den tredje söndagen varje månad mellan kl 00.00 och kl 23.59.

Kommande datum det gäller är:
15 oktober
19 november
17 december

Så här fyller du i din tidrapport/kassakort

Är det första gången du ska fylla i dina tidrapporter/kassakort på nätet? Eller har du bara funderingar om hur du gör?

Se filmen om hur du fyller i och skickar in dina tidrapporter/kassakort.

Vanliga frågor

  • Hur loggar jag in på Mina sidor?

    Vanlig dator:
    Klicka på Logga in på Mina sidor.
    Har du ett Bank-ID installerat på din dator loggar du in med det.
    Har du ett Mobilt Bank-ID på din mobiltelefon kan du även använda det för att logga in på en dator.

    Mobiltelefon och surfplatta:
    Klicka på Logga in på Mina sidor.
    Fyll i ditt personnummer med 12 siffror (19ÅÅMMDD-XXXX).
    Klicka på Fortsätt.
    Starta det Mobila Bank-IDt manuellt på din telefon och skriv in din kod.
    Återgå till webbläsaren och utför dina ärenden.

  • Vad är e-legitimation?

    E-legitimationen finns i tre olika varianter:
    Du kan ha din e-legitimation som Mobilt Bank-ID nedladdat på din mobiltelefon.
    Du kan ha din e-legitimation nedladdad som en fil på din dator.
    Du kan ha din e-legitimation på ett kort och till det ha en kortläsare.

  • Hur fungerar Mobilt bank-ID?

    Det absolut enklaste är att använda ett Mobilt bank-ID eftersom du då varken behöver installera något på din mobil eller dator, eller ha extra utrustning som kort och kortläsare.

    Har du inte en e-legitimation eller ett Bank-ID som det även kallas, kan du få det av din bank. Du kan även få en e-legitimation av Telia.

    Läs mer på www.e-legitimation.se

  • Varför kommer jag inte vidare när jag loggar in på Mobilen?

    När du loggar in via en mobiltelefon eller surfplatta använder du det Mobila Bank-IDt som du har installerat.

    Efter att du fyllt i ditt personnummer och klickat på "Fortsätt" i Mina sidor, måste du själv starta det Mobila Bank-IDt manuellt. Du kommer alltså inte automatiskt bli vidarekopplad från Mina sidor till Mobilt Bank-ID.

    När du knappat in din personliga kod i Bank-IDt får du återgå till webbläsaren och Mina sidor igen.

  • Jag hittar inte rätt vecka

    Alla veckor finns på ett av tre ställen:
    Påbörjade - här ser du de veckor som du börjat fylla i men som du inte skickat in.
    Nytt kassakort - här du de veckor som du inte har rört.
    Mina kassakort - här ser du alla veckor som du har påbörjat eller skickat in till oss.

  • Jag får en tom sida när jag använder iPhone

    Du måste tillåta popup-fönster och stänga av Privatsurf när du gör dina ärenden.

    Tillåt popup-fönster:
    Klicka på ikonen Inställningar på telefonen.
    Scrolla ned tills du kommer till Safari.
    Klicka på Safari och kontrollera att knappen "Blockera popup-fönster" inte är aktiverad.
    Är den grön, dra den till vänster så den blir vit.

    Stäng av Privatsurf:
    Starta Safari och Klicka för att öppna ett nytt fönster. Till vänster om Plustecknet som öppnar det nya fönstret står det Privat.
    Om Privat står med vit text på svart bakgrund så är Privatsurf avstängt och du behöver inte göra något.
    Om däremot Privat står med Svart text på Vit bakgrund så är Privatsurf aktiverat. Då måste du klicka på den för att stänga av den.

  • Hur ändrar jag en inskickad tidrapport/kassakort?

    Om du vill ändra på en redan inskickad tidrapport/kassakort, gör så här:

    Logga in på Mina sidor och klicka på fliken Kassakort
    I listan Mina kassakort ligger alla tidrapporter/kassakort som du har skickat in.
    Klicka på knappen Ändra på den tidrapport/kassakort som du vill ändra.
    Nu kan du göra de ändringar du vill. Börja med att ta bort den information du fyllt i och fyll sedan på med den nya korrekta informationen.
    När du är klar, Signera och skicka in igen.

  • Hur hittar jag och skriver ut utbetalningsspecifikationer?

    För att hitta och skriva ut dina utbetalningsspecifikationer, gör så här:

    Gå till fliken Mina ärenden.
    Under rubriken Utbetalningar hittar du en lista med alla dina utbetalningar.
    Välj den utbetalning du vill läsa och klicka på den blå länken till höger där det står Spec.
    Klicka på Spara/skriv ut. Du får då upp utbetalningsspecifikationen som en PDF.

    Du kan nu spara den på din dator eller att skriva ut den.

  • Måste jag tillåta popup-fönster?

    Ja, du måste tillåta popup-fönster och cookies för att Mina sidor ska fungera korrekt. Så här gör du beroende på vilken webbläsare du använder:

    Internet Explorer
    Öppna Verktygsfältet (Klicka på kugghjulet högst upp i högra hörnet på datorskärmen)
    Klicka på Internetalternativ. Nu öppnas en ny ruta med flikar högst upp.
    Klicka på Sekretess och kontrollera att Aktivera blockering av popup-fönster inte är markerad.

    Google Chrome
    Öppna Verktygsfältet (Klicka på ikonen med de tre strecken ovanför varandra högst upp i högra hörnet på datorskärmen)
    Klicka på Internetalternativ. Nu öppnas en ny flik.
    Klicka allra längst ned på Visa avancerade inställningar. Nu fälls det ut mer information nedåt.
    Klicka på Innehållsinställningar. Nu öppnas ett nytt fönster.
    Kontrollera under rubriken Cookies, att Tillåt att lokala data sparas är valt.
    Kontrollera att under rubriken Popup-fönster, att Tillåt alla webbplatser att visa popup-fönster är valt.

    Mozilla Firefox
    Öppna Verktygsfältet (Klicka på ikonen med de tre strecken ovanför varandra högst upp i högra hörnet på datorskärmen)
    Klicka på Inställningar. Nu öppnas en ny ruta med flikar högst upp.
    Klicka på Innehåll och kontrollera att Blockera popup-fönster inte är markerad.

  • Varför får jag inte längre papperskort?

    Varje gång du loggar in på Mina sidor ställs det automatiskt om till e-kort och e-mail istället för papperskort och vanlig post.

    Vill du hellre ha dina tidrapporter/kassakort i pappersformat kan du välja det i Mina sidor. Men tänk på att om du loggar in på Mina sidor igen ställs det åter om till e-kort och e-mail.

    Det innebär att om du vill ha papperskort kan du inte använda Mina sidor.

  • Jag har Skyddade personuppgifter, hur får jag en e-legitimation?

    Har du skyddade personuppgifter så kan du vara tvungen att gå till ditt bankkontor för att skaffa en e-legitimation. Om din bank inte ger ut e-legitimation så kan du istället besöka något av Skatteverkets servicekontor som ger ut Skatteverkets ID-kort, som innehåller en e-legitimation.

    Läs mer på Skatteverkets hemsida

Support

Behöver du hjälp med att logga in eller något annat som gäller Mina sidor kan du ringa oss på Supporten.

Telefon 0771-403001

Det går också bra att maila oss på Mina sidor support under Teknisk support

Tekniska krav

Mina sidor är anpassad för följande webbläsare:

Internet Explorer, version 10-11
Google Chrome, version 40+
Firefox, version 32+
Safari, version 7+

Ladda ned

Skulle du inte ha någon av de webbläsare som vi stödjer så kan du ladda hem dem här:

Ladda hem       Google Chrome             Firefox